Lęk przed lataniem jest częścią szerszego zjawiska, które popularnie nazywa się „reisefieber”. Opanowanie leków i zmartwień tego typu pozwoli nam cieszyć się podróżą, zwłaszcza, gdy chodzi o wyjazd wakacyjny, który z założenia ma być radością i przyjemnością a nie – źródłem dodatkowego stresu. Oto więc kilka rad, które z lękiem samolotowym pomogą walczyć…

  • Poznaj fakty. Wszystkie statystyki mówią, że latanie jest kilkaset razy bezpieczniejsze niż jazda samochodem

  • Poczytaj. Dowiedz się czego oczekiwać. Większa część strachu spowodowana jest brakiem wiedzy na temat tego co nastąpi. Dlaczego samolot leci tak szybko? Dlaczego czujesz ten dziwny ucisk w uszach? Skąd się biorą turbulencje? Dlaczego obsługa samolotu prosi o zapięcie zapiąć pasów bezpieczeństwa? Lęki rodzą się niewiedzy, z ignorancji. Aby je zminimalizować, warto poznać głębiej samoloty i tajniki latania. Poczytaj i staraj się zrozumieć wszystkie informacje jakie znajdziesz na temat latania.
  • Nie leć sam. O ile istnieje taka możliwość, w pierwszą podróż samolotem dobrze jest wybrać się z przyjacielem lub członkiem rodziny. We dwójkę zawsze raźniej.
  • Przyzwyczaj się do lotniska. Warto być na miejscu wcześniej przed lotem i w ogóle przyjeżdżać tam częściej, nawet, gdy donikąd nie lecimy. Obserwowanie startujących i lądujących samolotów, podróżnych, życia portu lotniczego oswaja z tą specyficzna atmosferą i lataniem, jako sposobem podróżowania.
  • Nie spinaj się ubraniem. Do samolotu warto ubrać się raczej wygodnie niż elegancko. Zwyczajny ubiór, w którym czujemy się komfortowo i „normalnie” zdejmuje z latania piętno czegoś nadzwyczajnego, czegoś co może rodzić stres.
  • Zażyj leki. Jeśli lęk jest zbyt silny i trudny do przezwyciężenia, to  poproś wcześniej lekarza o receptę na leki uspokajające.

Fot. (C) Flickr/Creative Commons, Aaron Escobar, Graham and Sheila