0

Doceniamy ubezpieczenia podróżne coraz bardziej

'Happy C' photo (c) 2009, Simon Bleasdale - license: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Nieoczekiwane zdarzenia, takie jak jak pyły z wybuchających wulkanów, strajki personelu lotniczego, a niekiedy po prostu choroby, pilne sprawy zawodowe i inne zdarzenia losowe sprawiają, że coraz częściej myślimy o zabezpieczeniu się. Ubezpieczenia, w tym te dające nam komfort na wypadek rezygnacji z podróży lotniczej, są w związku z tym coraz popularniejsze. Zgodnie z publikowanym w wielu mediach raportem eSKY.pl – Internetowe Centrum Podróży, od lutego do lipca 2010 roku liczba wykupujących ubezpieczenia podróżne wzrosła z 7 do 15 proc. Po roku podwoiła się, do 30 proc..

Raport na temat lawinowego wzrostu zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi i turystycznymi przygotowaliśmy w ścisłej współpracy z naszym partnerem – Chartis Europe.

'Free Happy Girl Midori Running at The Beach Creative Commons' photo (c) 2007, D. Sharon Pruitt - license: http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Ubezpieczenia turystyczne oferowane są przez eSKY.pl od 2009 roku. Oferujemy je w dwóch wariantach: ubezpieczenie podróżne, które obejmuje nie tylko pomoc w wypadku choroby, ale także zwrot kosztów w przypadku kradzieży, opóźnienia lotu, zniszczenia bagażu oraz polisy ubezpieczające wyłącznie od kosztów rezygnacji z biletu lotniczego.

Analiza raportu eSKY.pl opartego na wynikach sprzedaży polis, wskazuje, że polscy klienci szybko zaczęli doceniać ubezpieczenia w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Nietrudno powiązać to ze znanymi z mediów wydarzeniami, jak wybuch islandzkiego wulkanu i utrudnienia w ruchu lotniczym związane z surową zimą.

Chartis Europe informuje, iż, w skali roku, najwięcej, bo 24 proc. klientów otrzymało zwrot kosztów, które ponieśli w związku z opóźnieniem lotu, związanych z zakupieniem posiłku, leków czy przyborów toaletowych, zaś 6 proc. w tym okresie otrzymało świadczenia będące skutkiem pyłu wulkanicznego paraliżującego ruch lotniczy.

Z raportu eSKY.pl wynika, że na razie tylko 2 proc. klientów kupując bilet, wykupuje również polisę zabezpieczającą przed kosztami rezygnacji, choć to i tak czterokrotny wzrost w ciągu ostatniego roku. Wciąż więc podejmujemy ryzyko rezerwacji z dużym wyprzedzeniem, zakładając, że nic nieprzewidzianego do czasu podróży się nie wydarzy. Ubezpieczenia tego rodzaju są niezwykle korzystne w przypadku biletów zakupionych na dalsze, międzykontynentalne trasy, które rezerwowane zwykle z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
'beautiful beach at Riviera Maya' photo (c) 2009, dMap Travel Guide - license: http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Przeciętny koszt polisy, zakupionej w eSKY.pl w ciągu ubiegłego roku wynosi ok. 30 PLN. Ceny ubezpieczeń nie są wygórowane, jeśli weźmie się pod uwagę sytuacje, w których potrzebna okazuje się za granicą pomoc medyczna, w niektórych krajach niezwykle kosztowna. Warto pamiętać, że polisy pokrywają również koszty hospitalizacji innych osób, którym nieumyślnie wyrządziliśmy szkodę lub gdy jesteśmy zmuszeni przerwać wyjazd i wrócić wcześniej do kraju np. w związku z zaistniałą sytuacją rodzinną.

Najczęściej, zgłosi raport eSKY.pl, świadczenia były wypłacane Polakom podróżującym w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, we Włoszech i Francji, w dalszej kolejności w Stanach Zjednoczonych i Tajlandii.

Podziel się: